Aftenåben kirke

22 november kl.21:00 - 23:00

Højby kirke ved aftenstide Fotograf: Pia Petersen

Når mørket sænker sig, holder kirken åbent. Her er plads til ro og eftertanke.

I aftenkirken kan man komme og gå som man vil. Man kan sidde et øjeblik eller blive længe og fordybe sig. Man kan tænde et lys, skrive en bøn eller bare sidde i egne tanker og nyde roen.

Der vil ved musik til fordybelse ved Eva Boulekbache Vasarhelyi, der er solistuddannet violinist fra Det Kongelige Danske Musikkonservatorium i København og tilknyttet Det Kongelige Kapel og pianist og komponist Hanne Helledie er uddannet i jazz og klassisk performance på University of North Texas, USA og i musikvidenskab ved Københavns Universitet. Efter 20 år i USA er hun nu bosat i Skamlebæk.

De to musikere har haft et samarbejde siden 2018 og vil i Højby kirke spille indfølende og meditativ musik komponeret eller arrangeret til lejligheden af Hanne Helledie.

Vi indvier kirkens nye lystræ, som skal stå i tårnrummet. Træet er udformet af kunstner Peter Hesk, Nykøbing, og bekostet af Højby kirkes fond. Kom og sæt et lys på træet og send en tanke eller en bøn af sted.

Kom og nyd kirkens store, stille rum.

Til sidst vil der være en kort andagt, inden vi går til ro

Dato:
22 november