2. Læsekreds

Serie af begivenheder Læsekreds

Menighedshuset Bag Kirken 5, Højby, Danmark

Arundhati Roy: De små tings gud.
En tragisk og underfundig fortælling om en indisk families skæbne i et land, hvor engelsk aristokrati, en spirende kamp for et bedre liv og det traditionelle kastesystem skaber kaos.

Serie af begivenheder Læsekreds

Menighedshuset Bag Kirken 5, Højby, Danmark

Chimamanda Ngozi Adichie: En halv gul sol.
Er historien om de to tvillingesøstre Olanna og Kainene, der under Biafra-krigen i Nigeria i 1960’erne vender hjem fra deres universitetsstudier i London.

Menighedshuset Bag Kirken 5, Højby, Danmark

Charlotte Brontës: Jane Eyre Chimamanda Ngozi Adichie. Historien om den forældreløse Jane Eyre og den gådefulde Mr Rochester

Menighedshuset Bag Kirken 5, Højby, Danmark

Jean Ryhs: Langt over havet. Bogen er en selvstændig videreførelse af Charlotte Brontës "Jane Eyre" og bringer sin helt egen tolkning og kritik af denne.

Menighedshuset Bag Kirken 5, Højby, Danmark

Dette efterår læser vi Tove Ditlevsen (1917-1976). I disse år genopdages hendes forfatterskab: Bøgerne genudgives og oversættes, og nogle opføres som teaterstykker.